slingの健康日記

体と心の健康、たまに海外出張

Quicksとのやりとり2

カード情報が間違っている、というメールが「別のアドレス」から来たので、ちょっと怪しい気がして、レスリーさんに、

I have received a mail from the
address "quicks.xxxxx@online.xxxx.co.uk".
Let me know if this mail is from Quicks Archery or from its relation, and if so, please tell them for me that the following details are correct, and also ask them what should I do.
Thank you

とうったら、日本時間の夜九時頃だったので現地は営業時間内だったからか即座に、

Yes this is from our accounts dept, I have asked エレーヌ to email you again. Your order is complete and ready to go.
Leslie

と返事が来た。どうしてメールアドレスを部署によって変える(ネームだけでなく、アカウントも違う!)のか納得が行かないことは置いておいて、ともかく、待っているのも何なので、

Dear エレーヌ;
I have confirmed that the details below are correct. Then, what should I do now ? Should I send you my card number by fax or possibly by your secure payment server ?
Thank you

とエレーヌに直接、返事を書いた。すると、また即座に、今度は彼女から、

Hi
You can send your card number by fax to 0xxx226xxx0(direct line to Accounts) Or you can send your card details via our website by inputting QQQQ as the stock code, this will then allow you to enter your card details.
Regards

あやしいアドレスを使う割には、カード番号はメールで送るべからず、という最低限のリテラシーは持っているらしい。QQQQって一体なんなのだろう、とトップページの製品名検索で、QQQQと入れてみると「カード情報送信、£0」のメニューが出た。取り敢えず、もう一度、落ち着いてカード番号を入力して、

Thanks.
I have done it via your website to find that transaction number is xxxxx.
Thank you
スリング

と送信した。その後は返事が無いので受け付けたのかどうしたのか、今のところ未だわからない、、、。